KONCERT poświęcony Dniu Kobiet pt: KOBIETY – KOBIETOM, O KOBIETACH

Szanowni Słuchacze,

Zapraszamy na wyjątkowy KONCERT poświęcony Dniu Kobiet pt: KOBIETY – KOBIETOM, O KOBIETACH.

Wystąpią: Karina SKRZESZEWSKA – sopran, Katarzyna NEUGEBAUER – fortepian.

W programie arie z oper i operetek, wstęp wolny.

BIOGRAM: Karina Skrzeszewska
SOPRAN
Urodziła się i mieszka we Wrocławiu. Od dziecka obcowała z wielokulturową atmosferą przepełnioną muzyką i sztuką. Umiejętności wokalne szkoliła i doskonaliła podczas studiów na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a następnie podczas licznych kursów mistrzowskich w Polsce i za granicą, m.in. u Krystyny Szostek-Radkowej, Dariusza Grabowskiego, Paulosa Raptisa, Ingrid Kremling-Domanski i Renaty Scotto.
W 2008 r. brawurowo zadebiutowała rolą Łucji w premierze Łucji z Lammermoor G. Donizettiego w Operze Śląskiej. Jej występ został bardzo wysoko oceniony przez publiczność i recenzentów, a także uhonorowany prestiżową nagrodą Złotej Maski za najlepszą kreację wokalno-aktorską 2008 roku. Sukces ten zaowocował współpracą z Maestro Peterem Dvorskim, który zaprosił artystkę do udziału w nowej produkcji Łucji z Lammermoor w słowackich Koszycach, a następnie do Narodowego Teatru w Bratysławie, gdzie kreowała partię Donny Anny w Don Giovannim W.A. Mozarta, a także wzięła udział w koncertach verdiowskich w międzynarodowej obsadzie.
Karina Skrzeszewska rozwijała swoją karierę zarówno w Polsce, jak i za granicą uczestnicząc w licznych tournée po Belgii, Holandii i Hiszpanii, a także podczas występów w Grecji, Bułgarii, na Ukrainie, w Portugalii i w USA.
Istotnym etapem w rozwoju artystycznym był jej udział w dwóch produkcjach poświęconych władczyniom Anglii – Marii Stuart oraz Annie Boleyn. Jej wspaniałe kreacje, zarówno Maria Stuarda w Teatrze Wielkim w Poznaniu i w Operze Śląskiej, jak i Anna Bolena w Teatrze Wielkim w Łodzi, przyniosły artystce zasłużony rozgłos i miano znakomitej odtwórczyni heroicznych ról włoskiego stylu bel canto.
Karina Skrzeszewska posiada w swoim repertuarze ponad 20 pierwszoplanowych ról operowych i operetkowych. Współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami, wśród nich: Jan Ślęk, Andrzej Straszyński, Andrzej Knap, Marek Tracz, Piotr Wajrak, Łukasz Borowicz, Tomasz Tokarczyk, Warcisław Kunc, Will Crutchfield, Jose Ferreira Lobo, Gaetano d’Espinosa, Nayden Todorov, Chris Evans, Bassem Akiki, Vladimir Kiradijev czy Jose Maria Florencio, a także z uznanymi reżyserami, w tym: Michał Znaniecki, Waldemar Zawodziński, Janina Niesobska, Włodzimierz Nurkowski, Henryk Konwiński, Roberto Skolmowski, Wiesław Ochman, Bert Bijnen, Marian Chudovsky, Frank Berndt Gottschalk, Dieter Kaegi.
Od 2012 roku, na zaproszenie Michała Znanieckiego, artystka uczestniczyła w trzech edycjach projektu Głos wykluczonych w ramach programu Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016, którego finał odbył się w lipcu 2016 r. w ogrodach Zamku w Leśnicy.
Wiosną 2016 Karina Skrzeszewska zadebiutowała partią Elisabetty w nowej produkcji Don Carlos Giuseppe Verdiego w Operze Nova w Bydgoszczy - na inaugurację Bydgoskiego Festiwalu Operowego - a także nawiązała współpracę Sinfonią Varsovią oraz z Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Również w tym roku artystka została uhonorowana odznaką „Zasłużony dla kultury polskiej”, przyznaną jej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W ostatnich sezonach Karina Skrzeszewska zadebiutowala w kilku ważnych rolach belcantowych oraz werystycznych, które zostały docenione przez krytykę oraz zdobyły przychylność publiczności - tytułową partią Normy V.Belliniego oraz Anny Boleny Donizettiego w Operze Krakowskiej, rolą Leonory w Mocy przeznaczenia w Operze Śląskiej, a także wspaniałą kreacją Abigaille w Nabucco w Operze Bałtyckiej.
Początek sezonu artystycznegi 2018/19 przyniósł występy artystki w partii Abigaille, tym razem na scenie Opery Wroclawskiej, w Cyganerii w Operze Krakowskiej, Annie Bolenie w Landestheater Niederbayern w Niemczech. Karinę Skrzeszewską będzie można uslyszec takze podczaa koncertow z Sinfonią Varsovią oraz orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej a takze podczas Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie.

BIOGRAM: Katarzyna Neugebauer
Pianistka urodzona w Poznaniu, gdzie z wyróżnieniem ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne. Laureatka ogólnopolskich konkursów pianistycznych (Goleniów 1992, Warszawa 1994). Od ponad dekady związana z wrocławskim środowiskiem muzycznym, gdzie w 2007 ukończyła Akademię Muzyczną. Jako solistka miała okazję występować z Jackiem Kaspszykiem, Antonim Witem oraz Adamem Klockiem z towarzyszeniem orkiestr Filharmonii Wrocławskiej, Poznańskiej i Kaliskiej. Podczas trwania studiów swoje muzyczne zainteresowania zaczęła kierować w stronę muzyki kameralnej. Nawiązana współpraca ze skrzypkiem Bartoszem Bokunem zaowocowała wydaniem pierwszej w dorobku płyty CD ( Duo4U, 2009, JB Records). W polu zainteresowań artystki znajduje się wykonawstwo muzyki współczesnej. Ma ona w dorobku wiele prawykonań takich kompozytorów jak Katarzyna Brochocka, Katarzyna Dziewiątkowska, Adam Porębski, a prezentowane były one podczas takich festiwali jak Eurosilesia, Gwiazdy Promują czy Musik unter Zeit w Munster. W 2010 roku pianistka nawiązała współpracę z Chórem Filharmonii Wrocławskiej (obecnie Chór NFM) jako akompaniator i korepetytor, która trwa do dnia dzisiejszego. Współpraca ta zaowocowała wspólnym nagraniem płyty wraz z legendarnym Bobem Chilcottem (Seed of Stars, Signu, Classic, 2012). Od 2010 współpracuje z festiwalem Wratislavia Cantans, gdzie ma możliwość pracy z takimi dyrygentami jak Paul McCreesh, Giovanni Antonini, Giancarlo Guerrero, Jacek Kaspszyk, Bassem Akiki. Pianistka regularnie zapraszana jest do współpracy przy ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach wokalnych oraz kursach mistrzowskich w kraju i zagranicą, gdzie miała możliwość pracy między innymi z Rockwellem Blakiem, Kałudi Kałudowem, Robertem Nakonecznym, Eamonem Douganem, Nicolasem Mulroyem, Linusem Rothem, Ingeborg Danz. Koncertuje w kraju i zagranicą z solistami takimi jak Iwona Sobotka, Kałudi Kałudow, Joanna Klisowska, Ewa Płonka , Tomasz Raff czy Karina Skrzeszewska. Miała okazję uczestniczyć w produkcji opery „Król Roger” pod batutą Jacka Kaspszyka z Mariuszem Kwietniem w roli tytułowej. W latach 2012-2015 była korepetytorem solistów w Operze Wrocławskiej, gdzie miała okazję pracować przy około 15 produkcjach operowych. W 2017 roku wzięła udział w nagraniu albumu „ Moniuszko śpiewany inaczej” z orkiestrą Leopoldinum i Akademią Chóralną pod batutą Agnieszki Franków-Żelazny. W 2014 roku wraz z wiolonczelistką Urszulą Kopijkowską zawiązały duet, który również prowadzi ożywioną działalność, koncertując w kraju i zagranicą, miedzy innymi w NOSPR w Katowicach. Pianistka była zaproszona do nagrań płyt prezentacji doktoranckich, gdzie miała okazję wykonać sonaty wiolonczelowe Weinberga, cykle pieśni Schuberta, Williamsa, Jana Joachima Czecha czy Karola Szymanowskiego. Od 2007 roku pracuje jako akompaniator na wrocławskiej Akademii Muzycznej.


Galeria zdjęć